Actuele berichten

In verband met de extreme hitte sluit gemeente Oss aan bij de landelijke berichtgeving. Er geldt code rood. De gemeente roept inwoners op om extra alert te zijn en maatregelen te nemen om gezondheidsproblemen te voorkomen. Blijf uit de zon, drink voldoende en let op elkaar.
Gemeente Oss wil een duurzame organisatie zijn en een voorbeeld voor andere organisaties. Daarom willen we onze CO2-uitstoot verminderen. Ieder jaar meet de CO2-Prestatieladder hoeveel we uitstoten en wat we nog moeten doen om ons doel te bereiken. We hebben nu een nieuw niveau bereikt: het CO2-bewust certificaat niveau 3. Dit betekent dat we weten wat de eigen uitstoot is en dat we eraan werken om die te verlagen.
De afgelopen vier weken deden leerlingen van tien basisscholen uit Oss, Bernheze en Maashorst mee aan de E-waste Race 2026. Tijdens deze actie hebben zij een grote hoeveelheid elektronisch afval (e-waste) ingezameld voor reparatie, hergebruik en recycling. Dat leverde veel op: ruim 6.400 apparaten en meer dan 54.000 batterijen zijn opgehaald. Maar liefst 218 apparaten kregen een tweede leven via Marktplaats. Ook gingen de leerlingen naar lokale Repair Cafés.
Naar nieuwsoverzicht