Vera van Pelt (VDG): Met elkaar, aan de slag

Na een goed formatieproces ligt het er dan: ons coalitieakkoord voor de komende vier jaar. Aan de ene kant is dit stuk continuering van beleid, zoals het realiseren van projecten waar in de vorige periode de basis voor is gelegd (bijvoorbeeld de Lievekamp en het nieuwe zwembad). Aan de andere kant kent het nieuwe accenten, die aansluiten op de uitdagingen die op ons afkomen.

We willen de komende tijd doorgaan met bouwen, voor verschillende doelgroepen en zowel in de stad, als in de kernen, waarvan specifiek Megen, Haren, Lith, Oijen en het gebied Demen-Dieden-Deursen en Dennenburg. Toch redden we het niet alleen met stenen. Leefbaarheid, en het dus fijn vinden om ergens te wonen, vraagt om meer dan dat. Daarom is Voor De Gemeenschap blij dat in dit akkoord duidelijk naar voren komt hoe belangrijk de rol is van instanties en projecten die bijdragen aan die leefbaarheid, zoals onze verenigingen en wijk- en dorpshuizen.

Dat we ons inzetten voor meer leefbaarheid is zeker geen loze belofte. Zo hebben we afgelopen week de eerste stappen gezet, door samen met andere partijen een motie in te dienen, die opdraagt een verkenning uit te voeren naar een nieuw evenemententerrein. Ook dat is ons coalitieakkoord: ruimte voor debat, ruimte voor nieuwe ideeën en zeker ook ruimte voor samenwerking tussen alle partijen in de raadszaal. Zo komen we met elkaar tot datgene wat het beste is voor de inwoners uit de gemeente Oss.